ROI-marketing-plakat
Fra kr. 29,00
“ROI – Return on investment”. Plakaten, der kaster lys over de mange marketing buzzword og forkortelser derude. ROI betyder kort fortalt: De penge du investerer …får du dem hjem igen? Når man beregner ROI, så ser regnestykket sådan ud: (Omsætning – Investering) / Investering x 100 = ROI. Helt konkret – helt kort:
Investerer du 5.000 kr. i 3 måneder i fx Google Ads, er forbruget 15.000 kr. Hvor stort et afkast giver investeringen? Vi antager, at omsætningen via annoncerne i perioden er 50.000 kr.. Dit regnestykke ser således ud: (50.000 – 15.000) / 15.000 x 100 = ROI 233,3%. Er tallet over 100%, er der overskud.
Plakaten er helt perfekt på kontoret/bureauet, når I snakker nøgletal (KPI – Key Performance Indicator). Så er alle med når snakken falder på ROI. Ikke mindst til nye kolleger. Se også de andre marketing-plakater: ROAS (Return On Ads Spend), UX (User Experience) og CTR (Click-Through-Rate)…